czytamy oglądamy brzeżki obgryzamy

                     Spojrzyjcie na dzieci
                       wesołe to stadko
                       co mamcia nazywa 
                        wesołą gromadką

Julek namiętnie obgryza rogi książek, Nina w skupieniu ogląda obrazki w kółko tej samej książki, M chciałaby żeby jej czytać przez dzień cały najchętniej. Mam nadzieję ,że uda nam się zaszczepić w nich naszą miłość do książek. Tylko czasu brak jakoś ostatnio .Czyli tak od dwóch lat mniej więcej..Jest tyle rzeczy do zrobienia w domu wciąż a nim ostatnie dziecię zaśnie, my padamy na twarz. Jeśli chodzi o lekturę ( i włosy) jestem bardzo zaniedbana. Z Guciem jest o niebo lepiej. Na stoliku,po drugiej stronie łóżka książki się piętrzą i wciąż jakaś rotacja. U mnie leżą dwie i czytam już pół roku…

Na zdjęciach książeczki co są w obrocie od jakiegoś czasu, takie najulubieńsze co na podorędziu zawsze są. Julkowa ulubiona książeczka poduszeczka co wgryżć się w nią nie można. Nina ogląda Mamoko na okrągło, na zdjęciu nie ma ukochanej książeczki „Chory kotek” wydanie z serii poczytaj mi mamo sprzed lat trzydziestu. Była już lekko nadgryziona zębem czasu.Reszty zniszczeń dokonał Jul swoimi zębami..

I mam taką książkę co jest w naszym domu od zawsze chyba. „Wesoła gromadka” Bohdana Butenko. To taki zbiór poemacików, upiornych, makabrycznych, pouczających i mnie szalenie rozśmieszających. Do tego starodawne fotografie i ilustracje Butenki. Mniam. Ale nie dla dzieci..! Moje wydanie ma blisko trzydzieści lat i myślałam że to  było jedyne, ale dziś widziałam że jest jeszcze w nowej oprawie z 2009 roku, Nasza Księgarnia.

2 comments


Skomentuj

